lauantai 4. kesäkuuta 2011

Bambi t-paita ja "polvihousut"

Eilen ompelin pojalleni Bambi kankaasta t-paidan ja joustofroteesta polvihousut. Nämä kankaat siis siitä Itävallan Lieblingsstücke paketista. Frotee on kyllä miellyttävän paksua ja ryhdikästä.



Kaavana paidassa Ottobre 3/2007 Slimfit T-paita kokoa 110 cm eli sama kuin Ocean Jerseystä ompelemassani t-paidassa. Jatkossa taidan alkaa tehdä jo vähän isompia sillä tuntuu, että poikani kasvaa ihan kohisten.



Housujen kaava on Suuri Käsityölehti 11-12/2009 pojan samettitrikoisista housuista. Leikkasin koon 110 ilman saumavaroja ja lyhensin. Tarkoituksena oli tehdä sellaiset kesäisen vajaamittaiset, mutta vähän liian pitkät tuli kuitenkin. Tai sitten pitää kiristää lahkeen kuminauhaa jotta jäisivät enemmän pussittamaan. Kaava on muuten aika lupaavan oloinen eli tällä taidan tehdä myös oikeat velourit tai joustofroteehousut. En tehnyt erillistä takakaarroketta, koska en keksi miksi se olisi tarpeellinen. Saa kertoa minulle jos joku tietää.


Olen huomannut, että monet eivät postaile näitä "tavallisia" vaatetekeleitään. Ompeleminen kun on mulle vielä niin uutta ja ihmeellistä, niin laittelen tänne myös näitä perusvaatteita. Yritän kuitenkin vielä hakea hyviä kaavoja ja pelkästään se, että saan valmiiksi jotain oikeasti käyttökelpoista on niin huumaavaa. Olen tehnyt pojalleni myös alushousuja hyvällä menestyksellä jämäpaloista. Niistäkin voisin laittaa kuvia. Ne jos jotkut on perusvaatteita.


1 kommentti:

Tupuna kirjoitti...

Tosi kivat kesävaatteet!

Taitaa se takakaarroke olla ihan vaan ulkonäköjuttu, varsinkin jos on takakappaleen kaavassa kiinni. Farkkuihin tms. mun mielestä sopii, mutta froteeseen en itsekään laittaisi.

Mäkin olen blogannut kaikki tekeleeni, aluspaidoista lähtien :) Muidenkin blogeissa tykkään nähdä myös ne perusvaatteet.